امکانات سایت فروشگاهی حرفهای برای رسیدن به موفقیت در دنیای اینترنت و جلب رضایت مشتریان باید از عواملی خاص و آزموده استفاده کند که مهمترین آنها شامل این موارد هستند: دسترسی راحت، سرعت زیاد سایت، کاربرپسند بودن، زیبایی گرافیکی و تصاویر منطبق، طراحی سازگار و ایجاد اعتماد عمومی. از بین تمام فروشگاههای آنلاینی که هستند، چرا معمولا از فلان فروشگاه میخواهید خرید کنید؟ به جز اینکه قیمتش مناسب است؛ چه چیزهایی شما را وادار میکند که از آن خرید کنید؟ مثلا شاید این فروشگاه چندین گزینه پرداخت مانند پرداخت در محل دارد؛ یا اینکه به آسانی میتوانید محصولاتی که میخواهید را در سایت پیدا کرده و سفارش بدهید؛ یا اینکه با استفاده از چت آنلاین، خیلی زود پاسخ سؤالتان را دریافت میکنید.
این عوامل بهنظر کماهمیت باعث میشوند، مشتری و فروش یک فروشگاه خاص بیشتر از بقیه باشد. یا اینکه یک سایت فروشگاهی حرفهای را از یک فروشگاه معمولی متمایز کند. در این مقاله، میخواهیم درباره امکانات فروشگاه اینترنتی که باید قبل از شروع طراحی سایت فروشگاهی آن را بشناسید، صحبت کنیم.
پس از اینکه امکانات سایت فروشگاهی را با هم بررسی کردیم، یک پیشنهاد ویژه هم از ما بپذیرید؛ که با کمک آن میتوانید همین حالا فروشگاهتان را ایجاد کنید.
1. امکان جستجوی سریع محصولات در فروشگاه وجود داشته باشد
در فروشگاه شما ممکن است هزاران محصول متفاوت وجود داشته باشد. طبیعتا این تعداد محصول در یک صفحه از سایت قرار داده نمیشود. پس پیدا کردن یک محصول خاص از بین این همه محصول کار راحتی نیست و مشتری باید آن را در سایت جستجو کند.
مشتری مدتی را صرف جستجوی محصول در سایت میکند، اما اگر در همان چند ثانیه اول در سایت پیدا نکرد، احتمالا فروشگاه را ترک می کند و به سراغ بعدی میرود. این پیش فرض را داشته باشید که مشتری فروشگاه آنلاین کم حوصله است. پس سعی کنید او را در همان ثانیه های اول به خواستهاش برسانید. اگر سایت شما قابلیت جستجوی سریع را داشته باشد، مشتری خیلی زود میتواند محصولی که میخواهد را پیدا کند.
این یک امکان فوقالعاده در سایت است که حتی دیدهایم بعضی از سایتهای بزرگ و شناخته شده آن را ندارند یا به خوبی پیاده سازی نشده است.
2. چندین گزینه برای پرداخت داشته باشد
بعضی از مشتریان بهجای پرداخت آنلاین و از طریق درگاه بانکی، ترجیح میدهند هزینه را در محل پرداخت کنند. یا اینکه آن را کارت به کارت کنند. اگر در همان مرحله ثبت سفارش، دست مشتری را برای انتخاب روش پرداخت باز بگذارید، با رضایت بیشتری محصول را خریداری میکند.
یک سایت فروشگاهی حرفهای در مرحله ثبت سفارش، چندین گزینه برای پرداخت هزینه دارد و مشتری هر کدام را بخواهد میتواند انتخاب کند. این یکی از امکانات سایت فروشگاهی حرفهای هستش که باید هر فروشگاه حرفهای داشته باشد.
3. امکان اتصال به درگاههای پرداخت متفاوت را داشته باشد
اتصال به درگاه پرداخت بانکی، اصلیترین تفاوت بین یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی است. پس اضافه کردن چنین امکانی برای هر سایتی واجب است. اما تفاوت در تعداد و نوع درگاه پرداخت بانکی است. مثلا بعضی از سایتهای فروشگاهی به شما اجازه میدهند تا به چندین درگاه مستقیم و واسط متصل باشید. و تراکنشهایتان را از این درگاهها پیگیری کنید.
4. یکی از امکانات سایت فروشگاهی حرفهای این است که میتوانید به گزارش سایت و فروش دسترسی پیدا کنید
اگر ندانید که در فروشتان چه اتفاقی دارد میافتد، نمیتوانید آن را بهتر کنید. به قول پیتر دراکر: «اگر نشود چیزی را اندازه گرفت، نمیتوان آن را بهتر کرد.» این اتفاق در فروش سایت شما هم میافتد. شما تا ندانید مثلا در فلان ماه چقدر فروش داشتهاید، علایق مشتریانتان چیست، محصولات پرفروش و کم فروش کدامها بودهاند، کدام صفحه از سایتتان بازدید و نرخ تبدیل بیشتری داشته است و… نمیتوانید فروشتان را بهتر کنید.
شاید این اطلاعات بهظاهر اهمیتی نداشته باشد؛ اما این دقیقا همان چیزی است که بدون نیاز به هیچ شخص دیگر و هزینه اضافی میتوانید فروشتان را بهبود دهید. مثلا میبینید یکی از صفحات اصلی سایت، تبدیل خوبی ندارد، پس برای بهبود، طراحی و محتوای آن را تغییر میدهید. یا مثلا یکی از محصولات سایت، فروش خوبی داشته است؛ آن محصول را برای ماه بعد بیشتر موجود میکند. امکانات سایت فروشگاهی حرفهای به همین جا خاتمه نمییابد در ادامه به سایر موارد خواهیم پرداخت.
5. محصولات را حرفهای و خیلی راحت مدیریت میکنید
همه سایتها به شما اجازه میدهد که اطلاعات محصولاتتان را در پنل کاربری وارد کنید؛ اما زمانی که بخواهید کمی چیدمان صفحه را عوض کنید، قیمتها را تغییر دهید، برایشان تخفیف در نظر بگیرید، چند گزینه برای هر کدام باز کنید و… تازه جای خالی یک سیستم حرفهای را احساس میکنید. مدیریت محصولات یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی حرفهای بود که به آن پرداختیم.
6. از امکانات سایت فروشگاهی حرفهای میتوان ارتباط آنلاین با مخاطب برقرار کردن را نام برد
در فروش اینترنتی مشتری شما و محصولتان را از نزدیک نمیبیند. احتمالا سؤالات زیادی برایش پیش میآید. مثلا اینکه آیا این محصول گارانتی دارد؟ جنسش از چیست؟ تاریخ انقضای آن چه زمانی است؟
از طرفی هم بهدنبال این است که خیلی سریع جواب سؤالش را بگیرد. وگرنه امکان دارد، سایت را ترک کند. در صفحاتی از سایت مانند وبلاگ یا صفحه محصول امکان گذاشتن نظرات وجود دارد؛ اما مسئلهای که وجود دارد این است که معمولا جواب دادن به آنها چند ساعت طول میکشد. در حالیکه میدانیم مشتری عجله دارد.
یکی از امکانات سایت فروشگاهی حرفهای سیستم چت آنلاین برای سایتتان است. با کمک آن، میتوانید در همۀ صفحات سایت در کنار کاربر باشید و همان لحظه جواب سؤالش را بدهید. یک سایت فروشگاهی خوب، امکان اضافه کردن این قابلیت را دارد.
7. امکان فیلتر کردن نتایج جستجو را داشته باشد
گاهی محصولات فروشگاه شما و دستههای آن آنقدر وسیع است که مشتری گیج میشود. یا اینکه چون میداند چه نوع محصولی را میخواهد، ترجیح میدهد جستجویش را محدودتر کند. مثلا ممکن است به دنبال یک پیراهن میگردد که جنس آن نخ و قیمت آن بیش از 500 هزار تومان نباشد و یا تنها پیراهنهایی که تخفیف خورده است را ببیند.
8. قابلیت اعمال تخفیف و کوپن روی قیمت محصولات را داشته باشد
گاهی میخواهید در مناسبتهای مختلف روی محصولات درصدی تخفیف بگذارید. یا اینکه به بعضی از مشتریان همیشگی یا جدیدتان یک کوپن خرید محصول بدهید. اگر میخواستید این کار را برای فروشگاه فیزیکیتان انجام دهید، مجبور بودید، قیمتهای بعد از تخفیف را خودتان دستی حساب کنید.
اما در یک فروشگاه اینترنتی که این قابلیت را داشته باشد، خیلی راحت این اتفاق میافتد. یعنی نیازی نیست دستی قیمتهای تغییر یافته را وارد سایت کنید، با وارد کردن میزان تخفیف یا کوپن، قیمت خودکار محاسبه شده و به خریدار نشان داده میشود.
9. دسته بندی و برچسب گذاری محصولات
معمولا فروشگاهها تنها یک نوع یا دسته محصول ندارند و شامل دستهها و زیردستههای متفاوتی هستند که از امکانات سایت فروشگاهی حرفهای، وجود دسته و زیردستههای مناسب هستش که به مشتری کمک میکند تا بهراحتی محصولی که میخواهد را پیدا کند.
در یک سایت فروشگاهی حرفهای باید بهراحتی بتوانید محصولات را در دستهها یا برچسبهای مختلف تفکیک کنید.
10. امکانات سایت فروشگاهی حرفهای: دارای چندین گزینه برای حمل و نقل و ارسال محصول باشد
سؤال بسیاری از مشتریانی که با ما تماس میگیرند این است که آیا سیستم فروشگاه ساز به ما اجازه میدهد، چندین روش ارسال محصول را تعریف کنیم؟!
معمولترین روش حمل و نقل و ارسال کالا، استفاده از سرویس پستی و پیک است. اما بعضی از فروشندگان قصد دارند مثلا از سیستم حمل و نقل شخصی خود بر حسب مسافت استفاده کنند. قبل از طراحی سایت فروشگاهی، به این نکته توجه کنید که آیا میتوانید چند روش برای ارسال محصول در سایت تعریف کنید یا نه؟!
آموزش هنوز تمام نشده، در ادامه با ما همراه باشید، تا یک مسیر را دقیقتر به شما نشان دهیم و برای ساخت سایت فروشگاهی یک پیشنهاد ویژه نیز به شما بدهیم.
بهترین گزینه برای ساخت سایت فروشگاهی با همۀ این امکانات چیست؟
ما در ندای وب تصمیم گرفتیم، یک پیشنهاد ویژه هم به شما بدهیم. ما در ندای وب با نیازسنجی از آن چیزی که شما از یک فروشگاه اینترنتی حرفهای نیاز دارید بهترین گزینه را برای شما طراحی میکنیم.
طراحی سایت فروشگاهی در ندای وب چه امکاناتی دارد؟
رابط کاربری مدیریتی که در ندای وب برای فروشگاه شما طراحی میشود خیالتان را راحت میکند که هیچ نیازی به دانش تخصصی برنامه نویسی و موارد مشابه نخواهید داشت و بدون هیچ تجربهای، میتوانید محصولاتتان را با آن به سادگی مدیریت کنید. همچنین تیم پشتیبانی ندای وب، آموزشهای لازم را به شما میدذهد و در کنار شما تا رسیدن به موفقیت هستیم.
در آخر…!
اگر امکانات دیگری مدنظرتان است، که میخواهید فروشگاهتان آن را داشته باشد، به بهترین وجه آن را در طراحیسایت فروشگاهیتان برای شما ایجاد خواهیم کرد، راستی! یکسری امکانات طراحی سایت فروشگاهی در ندای وب به صورت حرفهای و اختصاصی ندای وب هستش را نیز خواهید داشت. خوشحال میشویم در این مسیر در کنارتان باشیم.????
خب این از برخی از مهمترین امکانات سایت فروشگاهی که دربارۀ آن صحبت کردیم. اما چطور با ما تماس بگیرید!؟
این هم راه ارتباطی شما با ما: 09174080897 بقیه راههای ارتباطی با ما هم در صفحه ارتباط با ندای وب موجود هستش، منتظر تماستان هستیم????