سرور ایران یا سرور اروپا کدام بهتر است؟

یکی از سوالات بسیار مهم برای افرادی که قصد خرید هاست و سرور را دارند این است که به سراغ سرور ایران و یا سرور اروپا رفته و آن را خریداری کنند؟ افرادی که قصد خرید هاست و سرور را دارند، نمی دانند که از بین این دو نوع سرور و هاست کدام یک بهتر است و باید برای خرید به سراغ کدام محصول بروند.
سرور ایران یا سرور اروپا
در این مقاله می‌خوانید:

یکی از سوالات بسیار مهم برای افرادی که قصد خرید هاست و سرور را دارند این است که به سراغ سرور ایران یا سرور اروپا رفته و آن را خریداری کنند؟ افرادی که قصد خریده هاست و سرور را دارند، نمی دانند که از بین این دو نوع سرور و هاست کدام یک بهتر است و باید برای خرید به سراغ کدام محصول بروند.

سرور ایران یا سرور اروپا
سرور ایران یا سرور اروپا

پینگ تایم یا سرعت در سرور ایران یا سرور اروپا

اگر علاقه مند هستید تا اقدام به خرید سرور کنید، یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، پینگ تایم یا سرعت است. به هر میزانی که پینگ تایم شما کمتر باشد، به معنای سرعت بیشتر سایت شما خواهد بود.

اگر وب سایت شما به نحوی است که اکثر بازدیدکنندگان تان در داخل از کشور هستند، به شما پیشنهاد می دهیم تا برای داشتن سرعت بالاتر به سراغ سرور ایران رفته و این دسته از سرورها را برای وب سایت خود انتخاب کنید، زیرا وجود سرور در داخل کشور باعث می شود تا فاصله سرور سایت تا کامپیوتر بازدید کننده از یکدیگر بسیار کم شده و سرعت بارگذاری اولیه سایت به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

البته نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که سرعت بارگذاری یک سایت تنها به محل قرارگیری سرور بستگی ندارد و پارامترهای مختلفی بر روی آن اثر می گذارد اما در مقایسه سرور ایران و اروپا برای بازدید کنندگان ایرانی، سرور ایران گزینه سریع تری به حساب می آید.

پایداری و در دسترس بودن

برای مقایسه سرور ایران یا سرور اروپا یکی از پارامترهایی که باید به آن توجه داشته باشید پایداری و در دسترس بودن است. به هر میزانی که وب سایت شما پایداری بیشتری داشته باشد، این به آن معنا خواهد بود در طول سال سایت شما بالا بوده و به اصطلاح دان نخواهد شد.

پایداری و در دسترس بودن سرور ایران یا سرور اروپا را از چند منظر می توان بررسی کرد. در وهله اول به دلیل آن که سرور های اروپایی دارای کیفیت بالاتری هستند می توان پایداری و در دسترس بودن آن ها را بالاتر از سرورهای ایرانی قلمداد کرد، اما از سوی دیگر یکی از نکات بسیار مهم این است که به دلیل شرایط خاص کشور ما ممکن است وب سایت هایی که از سرور خارجی و اروپایی استفاده می کنند با مشکلات مختلفی همچون تحریم و یا عدم دسترسی اینترنتی مواجه شوند.

رخ دادن اتفاقات و حوادث غیر مترقبه می تواند سایت شما را که از سرور اروپا استفاده می کند دچار مشکل کرده و پایداری و در دسترس بودن آن را از بین ببرد. به صورت خلاصه می توان گفت که از نظر مفاهیم پایداری و دسترسی سرور های اروپایی بسیار مطمئن تر از سرورهای ایرانی هستند اما با توجه به شرایط خاص کشور ما ممکن است شاهد رخ دادن اتفاقات مختلفی باشیم که می تواند سایت شما را در هنگام کار با سرور اروپایی با مشکل مواجه کند.

پهنای باند در سرور ایران یا سرور اروپا

پهنای باند به عنوان یکی دیگر از پارامترهای بسیار مهم در انتخاب سرور مورد ارزیابی قرار می گیرد که خوشبختانه به صورت کلی و پایه ای تفاوتی بین سرور ایران و اروپا در این زمینه وجود ندارد. در واقع شرکت ارائه دهنده سرور و هاست هستند که پهنا باند را تعیین می کنند.

به همین دلیل برای داشتن یک پهنای باند فوق العاده برای وب سایت تان لازم است تا شرکت های ارائه دهنده سرور را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و ایرانی یا خارجی بودن سرور اهمیتی ندارد.

امنیت سرور و هاست

اگر برای شما امنیت اطلاعات تان اهمیت بسیار زیادی دارد، به شما پیشنهاد می دهیم تا به جای خرید هاست و سرور اروپایی به سراغ نمونه های داخلی آمده و آن ها را برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید، زیرا به دلیل عدم دسترسی به سرور های اروپایی به صورت فیزیکی ممکن است حوادث مختلفی برای سرور و هاست وب سایت شما پیش بیاید. این مسئله می تواند امنیت اطلاعات شما را به راحتی دچار مشکل کند.

سئو در سرور ایران یا سرور اروپا

از نظر مفاهیم سئو هیچ تفاوتی بین سرور ایران یا سرور اروپا وجود ندارد و ربات های گوگل که اقدام به بررسی وب ‌سایت های مختلف می کنند، سایت هایی که از سرور ایران یا اروپا استفاده می کنند را به صورت یکسان مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.

در نتیجه به صورت کلی و پایه ای تفاوتی بین سرور اروپا و ایرانی از نظر معیارهای سئو وجود دارد اما یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پایداری و در دسترس بودن سایت یکی از پارامترهای مهم در سئو است. در نتیجه اگر قصد خرید سرور ایران یا اروپا را دارید، به دنبال خرید یک سرور پایدار و در دسترس باشید.


سوالات متداول در رابطه با سرور ایران یا سرور اروپا

آیا سرور ایران فقط با دامنه ملی قابل دسترس است؟

برخی از افراد فکر می کنند که زمانی که سرور ایران خریداری می کنند تنها می توانند با دامنه ملی از این سرور استفاده کنند. در پاسخ باید گفت که شما می توانید فارغ از دامنه خود از سرور ایران به صورت کامل استفاده کرده و مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

آیا از نظر سخت افزاری سرور های اروپایی بهتر از سرورهای ایرانی هستند؟

به دلیل مشکلات ارزی و تحریم ها سرورهای اروپایی عموما دارای سخت افزار بهتری از سرورهای ایرانی هستند. نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد این است که این تفاوت به طرز چشمگیری و محسوسی نیست و تنها می توان گفت که سرورهای اروپایی کمی بهتر از سرورهای ایرانی در بخش سخت افزاری هستند و این بهتر بودن به نحوی نیست که تفاوت عمده ای را رقم بزند.

آیا سرور ایرانی تنها از داخل کشور قابل دسترسی است؟

برخی از افراد اشتباها فکر می کنند که وب سایت هایی که از سرور و هاست ایرانی استفاده می کنند تنها در داخل ایران قابل استفاده هستند و افراد خارج از کشور نمی توانند به این سایت ها دسترسی پیدا کنند. در پاسخ باید گفت که اگر شما از هاست و سرور ایرانی استفاده کنید، تمامی افراد در تمام در نقاط مختلف جهان می تواند به راحتی به سایت شما متصل شده و از آن بازدید کنند و از این منظر تفاوتی بین سرور ایران و اروپا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *